V Kravařích vyřizují občanky také Opavanům, úřad to stojí peníze navíc

16.6.2012; Opavský a hlučínský deník

Kravaře. Městský úřad v Kravařích se při současném vydávání pasů a občanských průkazů potýká stejně jako jiná města s velkými problémy. Z matriky na něj přešlo kompletní vyřizování osobních dokladů a dvě úřednice odbaví denně zhruba 160 klientů nejenom z deseti obcí ve spádové oblasti.

„Na vyřízení občanských průkazů k nám jezdí i obyvatelé Opavy, kteří nechtějí riskovat neúměrně dlouhé čekání ve frontě na opavském magistrátu," říká tajemník městského úřadu Pavel Novotný. Je jim sice vyhověno, ale kravařský úřad tím nese veškeré finanční náklady spojené s vyřizováním dokladů pro mimokravařské občany.

Aby mohly být do vyřizování zapojeny další dvě proškolené pracovnice, požádalo vedení úřadu ministerstvo vnitra o dodání nutné techniky pro nové občanské průkazy a pasy. „Místo ní nám přišlo z ministerstva sdělení, že na to nejsou peníze, a doporučení, abychom na uvedenou techniku, pokud ji chceme, uzavřeli s příslušnou firmou smlouvu o pronájmu. Ten by nás měsíčně přišel na částku kolem 7500 korun," říká Pavel Novotný.

Pomoc při řešení patové situace hledal mimojiné u opavských poslanců Zbyňka Stanjury (ODS) a Václava Klučky (ČSSD).

Stanjura o problému se správními poplatky při zpracování agendy osobních dokladů hovořil s premiérem Petrem Nečasem. „Požádal jsem ho, aby s ministrem vnitra Janem Kubicem zasáhli. Společně by měli najít řešení, které by úřadům v situaci, v jaké je kravařský, práci zjednodušilo," říká poslanec a exprimátor Opavy.
Václav Klučka problém otevřel na zasedání výboru pro bezpečnost. Požádal zástupce ministerstva vnitra o vyjádření k danému problému i ke způsobu a provedení výběrového řízení na dodavatele technologie, související s vydáváním dokladů. „Záležitost budu s legislativou ministerstva vnitra dál konzultovat už s cílem připravit materiál ke změně zákona. V úvahu připadá i rychlá poslanecká verze návrhu," konstatoval dále opavský poslanec Václav Klučka.

« zpět na přehled