Oprava D1 se komplikuje, neúspěšné firmy napadly výsledky tendrů

27.2. 2013; ČTK

Modernizace dálnice D1 se komplikuje. Neúspěšné stavební společnosti Eurovia a Habau CZ totiž napadly výsledky tendrů, ve kterých zvítězily sdružení společností Colas CZ a Porr a konsorcium OHL ŽS s Alpine Bau. V tiskové zprávě to dnes uvedlo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Hodnotící komise už vybrala vítěze u všech pěti připravovaných úseků. Vítěze posledních dvou hodlá ŘSD oficiálně oznámit v nejbližších dnech poté, co výsledky rozešle uchazečům.
"Zadavatel (ŘSD) má nyní lhůtu deset dnů na rozhodnutí o vyhovění nebo nevyhovění námitce," popsala další postup mluvčí ředitelství Martina Vápeníková. Pokud ředitelství stížnosti neúspěšných uchazečů nevyhoví, mohou se obrátit na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Podání námitek pro ŘSD představuje zdržení minimálně 45 dní. Po tuto dobu podle Vápeníkové organizace nemůže podepsat smlouvu s vítězným uchazečem.
Sdružení firem Colas a Porr zvítězilo v tendru na stavbu úseku mezi Větrný Jeníkovem a - Jihlavou. Alpine Bau společně s OHL ŽS poté zvítězily v soutěžích na modernizaci dálnice mezi Lhotkou a Velkou Bíteší a rovněž v navazujícím úseku z Bíteše k Devíti Křížům. U posledního jmenovaného úseku, kde konsorcium uspělo s nejnižší cenovou nabídkou 382 milionů korun, stále běží lhůta, po kterou se mohou neúspěšní uchazeči proti rozhodnutí hodnotící komise odvolat, dodala Vápeníková.
Ministr dopravy Zbyněk Stanjura (ODS) dnes v pořadu Impulsy Václava Moravce na rádiu Impuls uvedl, že kvůli zdržení modernizace D1 není v klidu, šéfa ŘSD Davida Čermáka ale kvůli tomu nebude odvolávat. Věří, že odvolání nebudou úspěšná, a že řízení nebude třeba opakovat. Na počátku dubna by tak ŘSD mohlo smlouvy podepsat. "Uvidíme jaké bude počasí. To zdržení by pak bylo minimální," uvedl ministr. U připravovaných úseků je v harmonogramu třeba počítat s pesimistickým scénářem a soutěže podle toho datovat, dodal ministr.
O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější domácí dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností.

« zpět na přehled