Na kole z Krnova do Opavy po magistrále

1.6. 2013; Právo

Je hotovo! Slezská magistrála spojila Krnov s Opavou.
Cyklisté tak mohou cestovat mezi oběma městy pohodlněji a především bezpečněji. Na třiatřicet kilometrů dlouhém úseku totiž nepotkají jediný automobil. Naprostá většina trasy vede kolem polí, lesů a luk. Vyrazit lze z Krnova směrem na Úvalno a přes Holasovice a Opavu dojet až do Velkých Hoštic.
Někdy v budoucnu se pak cyklisté snad dostanou až do Ostravy, kde se napojí na cyklostezku vedoucí až do Beskyd.


Symbolickou pásku přestřihli v pátek krátce po 13. hodině na odpočívadle u kapličky ve Skrochovicích primátor Opavy Zdeněk Jirásek (ČSSD), starostka Krnova Alena Krušinová (ČSSD) a ministr dopravy Zbyněk Stanjura (ODS).
„Po celé délce magistrály je vybudováno několik odpočívadel, kde se mohou lidé zastavit a posedět, mají tam i informační cedule s mapou,“ upozornil Martin Dostál z opavského městského úřadu.
Slezská magistrála z Krnova do Opavy se začala stavět v roce 2010. Jako první postavili úsek mezi Krnovem a Úvalnem. „Jednalo se o velmi náročnou stavbu. Při její přípravě i následné realizaci ale perfektně fungovala spolupráce mezi námi jako investorem, stavební firmou i starosty obcí na trase cyklostezky,“ řekl primátor Opavy Jirásek.


Cyklostezka vede kolem toku řeky Opavy a její povrch je převážně asfaltový. V některých lokalitách však použití asfaltu nebylo možné, v takových místech je pak povrch z materiálu blízkého přírodě. Střídají se tak úseky cyklostezek a cyklotras. Stezek je přibližně 18 kilometrů a tras 15 kilometrů.
„Slezskou magistrálu jsme velmi podporovali už proto, že o Krnovu je známé, že to je město cyklistů.
Věřím, že stezka bude maximálně využívaná a přivede do města návštěvníky, kteří by k nám možná jinak neměli důvod přijet,“ uvedla starostka Krnova Krušinová.
Celkové náklady na stavbu cyklostezky se vyšplhaly na necelých 67 miliónu korun, s jejím financováním pomohl z 85 procent Regionální operační program Moravskoslezsko.

« zpět na přehled