Jančurovy žluté vlaky nejspíš zamíří do Krnova a Opavy

27.3. 2013; Mladá fronta Dnes

Nový dopravce by měl na trať vstoupit od dne platnosti nového jízdního řádu v prosinci 2014.
RegioJet slibuje na trase mezi Ostravou, Opavou a Olomoucí zkvalitnění dopravy i vznik nových pracovních míst.

OSTRAVA Nečekaný zvrat nastal ve výběrovém řízení na provozovatele rychlíkové linky mezi Ostravou a Olomoucí vedoucí přes Opavu a Krnov. Ministerstvo dopravy jej zrušilo a možnost provozovat linku nabídne přímo společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury. „Do výběrového řízení se přihlásili dva uchazeči, z nichž jeden nesplnil podmínky a musel být ze soutěže vyloučen. Podle zákona o veřejných zakázkách je takové výběrové řízení nutné zrušit,“ napsalo ministerstvo dopravy ve své tiskové správě. „Ministerstvo přesto vyslalo jasný signál, že otevírání trhu pokračuje dál – linku chce nabídnout přímo společnosti RegioJet,“ píše se dál v informaci o změně ve výběrovém řízení.
Ministerstvo totiž využilo možnosti nabízené zákonem a zadá zakázku přímo. Zdůvodňuje to skutečností, že v případě nezrušení výběrového řízení by byl RegioJet jako jediná zúčastněná firma jasným vítězem. „Oslovím společnost RegioJet s tím, že jí nabídnu přímé zadání v intencích jejich nabídky,“ řekl ministr dopravy Zbyněk Stanjura. „Zvolenou variantu považuji za optimální, neboť dáváme jasně najevo, že chceme železnici liberalizovat,“ dodal.
Od nového přepravce si lidé slibují hlavně vylepšení služeb.
„Po šesté hodině večer už z centra Ostravy žádný přímý vlak do Krnova nejezdí. Navíc musíte až na Svinov, odkud jedete osobním vlakem do Opavy a následně přestupujete na další osobák do Krnova. Jízda z centra se tak protáhne i na dvě hodiny,“ přiblížil současné peripetie jeden z obyvatel Krnova, který do Ostravy dojíždí za prací. Zda se s příchodem soukromého přepravce situace na trase zlepší, ale zatím není příliš jasné.
„O podobě jízdního řádu rozhodne to, jak bude vypadat zadání objednavatele služby, tedy ministerstva dopravy,“ vysvětluje tiskový mluvčí společnosti RegioJet Aleš Ondrůj.
„Podobnou trať už ale obsluhujeme například na Slovensku mezi Bratislavou a Komárnem, tam jsme velice rychle navýšili počet vlakových spojení z devíti denně na padesát, spoje zde jezdí prakticky v půlhodinových intervalech a to nám ve výsledku pomohlo zdvojnásobit počet cestujících,“ vysvětlil mluvčí RegioJetu s tím, že nasazení žlutých vlaků na trasu mezi Ostravou, Opavou a Olomoucí bude zároveň znamenat i vznik nových pracovních míst.

« zpět na přehled