5plus2: Lídři pod lupou

8. 9. 2017; 5plus2
 

Ajťák z 90. let chce mít rychlovlaky v Ostravě  

V seriálu předvolebních medailonů představujeme lídra kandidátky ODS pro Moravskoslezský kraj a bývalého primátora Opavy Zbyňka Stanjuru.
 
/OPAVA/ Byla to doba, kdy počítače teprve začínaly směřovat k dnešní popularitě. Zbyněk Stanjura byl u toho. Po pádu komunismu, na začátku počítačové éry, založil s několika spolužáky firmu, ve které pracoval jako programátor a ředitel celkem 11 let. Rád vzpomíná na tehdejší nadšení, se kterým se stejně jako spousta dalších lidí vrhl na začátku 90. let do podnikání. "Tvořil jsem programy v době, kdy je určovaly i omezené kapacity či vlastnosti prvních osobních počítačů, pro pamětníky PC XT/AT," vzpomíná poslanec a lídr kandidátky ODS v Moravskoslezském kraji pro říjnové volby Zbyněk Stanjura.
 
Dnes už je programování zase úplně jinde a on s úsměvem podotýká, že už je určitě nechá mladým kolegům. "Ale na pozici analytika, který hledá řešení, bych se ještě vrátit mohl," věří absolvent oboru elektronických počítačů na VUT v Brně.
 
Kraj musí být u projektu vysokorychlostní železnice
 
Pokud jej opět plně nezaměstná politika. V Poslanecké sněmovně už prožil dvě volební období a rád by si za přispění voličů prodloužil mandát o další čtyři roky. Předtím se angažoval v komunální politice, rodák z Opavy byl osm let jejím primátorem. Za ni i za celý region chce bojovat při rozdělování výdajů státního rozpočtu.
"Stejně jako v minulých letech, kdy jsem přispěl k zajištění financí na stavbu klíčových silnic či železnic v našem kraji. Chci prosadit další důležité stavby, jako je Prodloužená Rudná nebo rekonstrukce hlavního nádraží v Ostravě," podotkl Stanjura.
  
Ve svých vizích dává jasně najevo, ve kterém odvětví se cítí silný. Bývalý ministr dopravy tak dále nechce, aby jeho rodný kraj jen přihlížel projektu vysokorychlostní železnice. "Skoro všichni mluví jen o spojení Německa s Prahou či propojení Prahy a Brna. Já osobně budu důrazně prosazovat napojení Ostravy a pokračování superrychlých vlaků směrem na Polsko," dodal Zbyněk Stanjura.
 
Kromě dopravy chce poslanec cílit na udržení kvalifikovaných lidí v kraji. K tomu má přispět stranou navrhovaný daňový balíček, který zvedne všem zaměstnancům příjmy o 7 procent čistého.

« zpět na přehled